Pagina's

5 mrt. 2015

Freaky Lipstick Appreciation Post.

My favourite type of make up product is without a doubt lipstick, especially bolder colours. Throw on some lipstick, mascara, browpowder and BAM you look like a million dollars. And oh, how I wish people wouldn't look at you like you're crazy when you're wearing something that isn't nude or red, and everything in between. Trust me, if it was socially acceptable, I would wear the freakiest colours. Here are my favourites, that I hope one day I have the courage to actually wear (I probably will anyway). Here we go!

Lipstick is zonder twijfel mijn favoriete make-up product. Men neme wat lipstick, mascara, wenkbrauwpoeder en HOPPA, een meesterwerk is geschapen. En oh, wat zou ik graag willen dat mensen je niet zouden nastaren als je iets droeg wat niet nude of rood is - en alles wat daartussen zit. Als het meer sociaal geaccepteerd zou zijn, zou ik met de gekste kleuren over straat gaan. Hieronder een lijst met de kleuren die ik graag zou willen dragen, mocht ik eens in een moedige bui zijn.

Black

(Source) (Source)
Black. I've been fascinated by black lipstick for so long now, it's insane. I remember in 8th grade strolling down the shops to find one, but couldn't find any. Now I have to admit that I like the subtle gothic look but I think you can get easily away with black if you're not goth. It looks so darn cool, especially matte (which goes for all of these). I know LimeCrime makes one, but I find the company too shady to buy from them. Plus, there are indie dupes, also for much cheaper.

Zwarte lipstick heeft me altijd al gefascineerd. Nu heb ik ook wel een kleine zwak voor de subtiele gothic look, maar dit is zeker niet alleen voor de goths onder ons. Het ziet er zo fantastisch uit, vooral matte (wat trouwens geldt voor al deze lipstickkleuren). Ik weet dat LimeCrime een zwarte lipstick heeft, maar ik vertrouw het niet helemaal om van hen te kopen na al de horrorverhalen die ik heb gehoord. Gelukkig zijn er indie dupes van te vinden, nog goedkoper ook! 

Wishlist:
Pretty Zombie Cosmetics - Black Cat

Brown

(Source) (Source) 
The 90's trend is raging on as we speak, but despite the trend I think brown is really fascinating, too. It's so neutral, I think it will go with many looks. I like the edgy look it gives. Again, so darn cool. These swatches are from LimeCrime Salem, but! Hurray, there is a cheaper, cruelty free alternative.

De 90's trend is nog altijd gaande en dit past er ook goed in. Maar ook als de trend overgewaaid is valt er prima met bruin weg te komen. Het is zo een neutrale kleur, ik denk dat het goed te combineren valt met veel looks, maar dan net iets edgier. Ook deze kleur wordt door LimeCrime gemaakt, maar wederom zijn er goedkopere opties - driewerf hoezee!

Wishlist:
Jordana lipliner - Coco Loco

Dark blue


(Source)
I love this colour so much. It's an unusual colour to wear, but because it's so dark it look kind of normal, too! I can't really explain it, but I find dark blue lipstick to be surprising flattering. This lipstick in the picture is a lipstick ('lipstick, lipstick, lipstick') by Illasmasqua that I hope to pick up next time I'll be in Paris (and thus, close to a Sephora).

Deze kleur vind ik van allen het interessantst. Het is een ongebruikelijke kleur, maar omdat het zo donker is is de kleur net wat minder gek dan een normale, felle blauw. Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar ik vind het verrassend goed staan! De lipstick op de foto is van Illasmasqua, die ik hoop te kunnen bemachtigen als ik over een maand weer in Paris - lees: vlakbij een Sephora - ben.

Wishlist:
Illasmasqua - Disciple



Are you into weird colours of lipstick?