Pagina's

16 mrt. 2015

NARS Douceur.

My cheeks are naturally quite flushed. Hence, I stay away from anything remotely red or hot pink. Otherwise, I probably would get the question if I'm sick all the time. So I look at the other end of the spectrum: the natural, soft brown-y colours. In my search for the perfect one I came across many blushes, but this one was stuck in my head for months, like a catchy song. I kept on hesitating wether it would be worth the pricetag, but eventually I told myself 'life is short!' so I went for it.

De natuur heeft me al gezegend met aardig rode koontjes. Om die reden blijf ik ver uit de buurt van heftige roze/rode blush. Nee, ik zoek het bij het andere uiteinde op: zo natuurlijk en zo min rood mogelijk. In mijn zoektocht kwam ik verschillende blushes tegen, maar deze bleef maanden in hoofd hangen. Ik twijfelde tijden of het de prijs waard zou zijn, maar onder het mom 'het leven is te kort voor...' diende ik mijn portemonnee een messteek toe en nu is hij in mijn bezit.






How photogetic are these blushes?! The packaging is sleek and sturdy. They open without too much effort. Unfortunately, the rubber will be collecting foundationmarks and what not in no time, but I like to clean my hand in the makeup-process so mine is still pretty clean.

Over fotogeniek gesproken! De verpakking is strak en stevig. Ze openen vrij makkelijk, maar niet té makkelijk. Helaas zal het rubber binnen no-time foundationvlekken verzamelen, maar aangezien ik tijdens het opmaakproces toch mijn handen tussendoor schoonmaak is het voor mij niet zo een probleem.



The colour is a nice, dusty rose-brown colour. I swear, this will probably look good on every skintone in the range from very fair to medium. It doesn't add too much of a colour but will give you the effect of defined cheekbones! Exactly what I was looking for. 


Here you can see how it looks like on my face. See how subtle it is? It's slightly less subtle in real life though. It's not very noticable, but makes my cheeks more defined. It will probably go with absolutely ANYTHING! Yasss, this is exactly what I've been looking for!

Hier is de wang-swatch. Het is erg subtiel, maar geeft mijn wangen iets meer vorm. Daarom gaat het vast ook samen met ALLES. Yasss dit is wat ik zocht!


I've been getting so much use out of this since I got it. It's my go-to blush for sure. I feel bad for getting you guys all pumped for this when it's actually... discontinued *sheds a tear*. But, there are dupes/similars out there!

Ik heb Douceur al erg vaak gebruikt sinds ik hem heb. Als ik niet weet wat te dragen, Douceur. Als ik iets subtiels wil, Douceur. Wil ik iets meer jukbeenderen, Douceur. Helaas is hij niet meer te koop, maar er zijn dupes!

Milani - Romantic Rose
MAC - Prism/Cubic
Tarte - Exposed
&Other Stories - Canvas Taupe
Sleek - Antique (shimmery)

I heard the Milani one is very similar, the other ones are more pink though. Except for the Sleek one, that one is slightly darker. Hope this soothed the pain a little!
Ik heb gehoord dat die van Milani heel erg in de buurt komt, de andere zijn een tikje meer roze. Hoop dat dit helpt de pijn te verzachten!


What's your go-to blush?